10:46 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ایران ایر

پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایران به مقاصد خارجی بلامانع است
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که به جز تحریم هواپیمایی ماهان برای سفر به مقصد آلمان، شرکت‌های هواپیمایی ایران مشکلی برای پرواز به کشورهای خارجی ندارند و امکان پرواز برای آنها وجود ندارد.
 علت توقف پروازهای فرودگاه کلاله چیست؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرودگاه‌های گلستان با تأکید بر این‌که فرودگاه کلاله همه زیرساخت‌های لازم را برای برقراری پروازها دارد، گفت: تنها علت توقف پروازهای این فرودگاه استقبال کم مسافران بوده است.
اوفک مجوز فروش ایرباس‌ها را به اتحادیه اروپا بدهد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از اتحادیه اروپا خواست که همان طور که در رابطه با هواپیماهای ATR مجوزهای لازم صادر شد، برای ورود ایرباس های ایران ایر به کشور نیز پیگیری کند تا وزارت خزانه داری آمریکا مجوزهای لازم را صادر کند.
برنامه‌های بزرگ برای هواپیماهای کوچک
پایگاه خبری راد: هرچند بازگشت دوباره تحریم های آمریکا علیه صنعت هوایی ایران باعث شده شرکت هواپیمایی "ایران ایر" فعلا برنامه توسعه خود و افزایش تعداد هواپیماهایش را متوقف کند، اما آن چه که در سال‌های اجرای بر جام اتفاق افتاد، شرایطی به وجود آورده که می‌تواند برای کوتاه مدت بخشی از نیازهای هوایی ایران را پاسخ دهد.
کیفیت اصلی ترین شاخصه ورود هواپیماهای جدید باشد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس صنعت هوایی معتقد است صرف نظر از آنکه چه هواپیمایی از سوی ایرلاین های ایرانی خریداری شده و وارد ناوگان می‌شوند، باید کیفیت آن‌ها به عنوان یک مسئله مهم و حیاتی رصد شده و تایید فنی لازم را دریافت کند.
گره گشایی ATR ادامه دارد/ آغاز پروازهای تهران-اراک
پایگاه خبری راد: با تداوم فعالیت هواپیماهای ATR تعداد پروازهایی که در مسیرهای کوتاه میان فرودگاه‌های کشور انجام می شوند همچنان رو به افزایش بوده و این بار مسیر پروازی جدید میان تهران و اراک برقرار شده است.
دلیل زمین‌گیر شدن هواپیمای MD در فرودگاه تبریز
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: لاستیک‌های هواپیمای MD متعلق به ایران ایرتور آتش نگرفته است.
فرصتی برای صنعت هواپیمایی ایران
پایگاه خبری راد: چهار سال پس از سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰حوالی فرودگاه مهرآباد تهران، بار دیگر صحبت‌هایی از این هواپیما در ایران مطرح شده و به نظر می‌رسد تحریم‌های جدید، مسئولان این شرکت اوکراینی را دوباره برای بازگشت به ایران امیدوار کرده است.
آسمان رکوردار تاخیر ایرلاین های ایرانی!
پایگاه خبری راد: بر اساس آمار اعلام شده، در مهرماه سال جاری شرکت هواپیمایی آسمان با ۳۹ درصد تأخیر در پروازهای خود و سهم ۲۳ درصد از تأخیرهای کل پروازهای داخلی، رکورددار تأخیر در پروازهای این ماه به حساب می آید.
آمریکا ایران ایر را تحریم کرد
پایگاه خبری راد: در جریان بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران تعدادی از شرکت‌ها و موسسات، افراد و گروه‌های جدیدی نیز مورد تحریم قرار گرفتند که در آن نام ایران ایر به چشم می‌خورد.
فراز و فرود ادعاهای "پهن‌پیکر" در فرودگاه 75 ساله!
پایگاه خبری راد: ‌در ماه‌های اخیر صحبت‌های زیادی درباره اینکه فرودگاه خرم‌آباد پس از اجرای طرح توسعه‌، قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای پهن‌پیکر را دارد یا نه، شنیده شده است.
یار جدید فرودگاه های تهران از غرب می آید
پایگاه خبری راد: فرودگاه پیام کرج که از سال ها پیش به عنوان یکی از فرودگاه های غیر مسافری ایران فعالیت می کرد، سرانجام پس از دوران طولانی گمانه‌زنی به صف فرودگاه هایی پیوست که می‌توانند مسافران هوایی را نیز جابجا کنند.
تغییر دقیقه نودی در برنامه بازگشت حجاج/ یک ایرلاین ایرانی در مسیر فعال شد
پایگاه خبری راد: در شرایطی که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها بنا بود برنامه بازگشت حجاج ایرانی با فعالیت دو ایرلاین اجرایی شود، بر اساس اطلاعات ارائه شده یک ایرلاین دیگر ایرانی نیز در این مسیر فعال خواهد شد.
ایران از ظرفیت قطر چگونه استفاده می‌کند؟
پایگاه خبری راد: همزمان با تحریم‌های تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه دولت قطر، نقش و حضور جمهوری اسلامی ایران در قطر در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی بسیار چشمگیر بوده است.
افزایش قیمت یک پرواز از سه میلیون به ۹ میلیون تومان!
پایگاه خبری راد: به دنبال تغییرات به وجود آمده پس از اجرایی شدن بخشنامه جدید سازمان هواپیمایی کشوری در جریان ارتباط با سیاست‌های ارزی بانک مرکزی پس از ایرلاین‌های خارجی حتی تغییرات در نرخ بلیت ایرلاین‌های داخلی نیز به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.